500x500-popup-banner-adir
Zavrieť

Postup pri riešení reklamácie


Servisné stredisko (ďalej len Servis) je povinné rozhodnúť o reklamácií ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Pozor! Toto ustanovenie neznamená, že reklamácia musí byť najneskôr do troch pracovných dní aj vybavená. Rozhodnutie o reklamácií predstavuje štyri možnosti:
  • Servis reklamáciu zamietne.
  • Servis rozhodne, že chybný výrobok dá opraviť.
  • Servis rozhodne, že chybný výrobok vymení za iný alebo vráti kupujúcemu peniaze.
  • Servis rozhodne, že dá vadu odborne posúdiť (v prípade odborného posúdenia sa čas jeho trvania nepočíta do trojdňovej lehoty.)

Pri neoprávnenej reklamácii budeme podľa platného servisného cenníka zákazníkovi účtovať všetky náklady spojené s jej riešením.

Doba potrebná na vybavenie záručnej alebo pozáručnej reklamácie výrobkov je daná rýchlosťou servisného zásahu výrobcu, alebo jeho autorizovaného servisného centra. Servis výmenným spôsobom, v dobe plynúcej na riešenie reklamácie, nie je štandardný a posudzuje sa individuálne. Vybavenie reklamácie (vrátane opravy) nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. V prípade prekročenia tejto lehoty má kupujúci rovnaké právo ako pri neodstrániteľnej vade – môže sa rozhodnúť pre vrátenie peňazí alebo výmenu za bezvadný výrobok.

V prípade neopraviteľnosti reklamovaného výrobku, bude kupujúcemu ponúknutí iný výrobok, ktorý parametrami plne nahradí reklamovaný výrobok. V prípade nesúhlasu kupujúceho, má nárok o vrátenie peňazí. Cena sa vypočíta podľa aktuálnej cenníkovej ceny výrobku. Ak sa už reklamovaný výrobok nevyrába resp. sa už nepredáva bude mu "dobropisovaná" posledná oficiálne zverejnená cena. Tieto postupy pri riešení dobropisu sú celosvetovo zaužívané v obchode s výpočtovou technikou, lebo riešia problém neustáleho znižovania cien výrobkov a nepoškodzujú ani predávajúceho ani kupujúceho.

Ak dôjde k výmene zariadenia, odo dňa tejto výmeny začne plynúť nová záručná doba minimálne 3 mesiace na zariadenie. Ak dôjde len k výmene komponentu zariadenia, na ktorú bola poskytnutá záruka, plynie nová záručná doba len pre túto súčasť.

V prípade opravy zariadenia predlžuje sa záruka o dobu počas ktorej bolo zariadenie v servisnom stredisku pokiaľ si ho zákazník vyzdvihne v deň, kedy bol informovaný o ukončení opravy. Inak sa predlžuje záruka o rozdiel dní vybavenia reklamácie a prijatia reklamácie podľa servisného listu.

Zákazník je povinný prevziať servisované zariadenie najneskôr do 14 dní odo dňa oznámenia u uzavretí reklamácie (opravou, výmenou, resp. neuznaním reklamácie). V prípade ak tak neurobí, bude mu účtovaný poplatok za skladovanie a poistenie jeho tovaru počas servisu za každý deň omeškania podľa aktuálneho cenníka predávajúceho.

Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť najneskôr do skončenia záručnej doby. V opačnom prípade právo zanikne a nemožno sa domáhať jeho uplatnenia súdnou cestou:

Záruka sa vzťahuje na funkčné chyby, spôsobené technickou poruchou.


Záruka sa nevzťahuje sa na chyby vzniknuté:

  1. pôsobením nevhodných pracovných podmienok (prašnosť, vlhkosť, chemické pôsobenie, mechanické zaťaženie, nesprávne skladovanie apod..), v prípade nutnosti umiestnenia výrobkov v takomto prostredí je nutné aby tieto skutočnosti kupujúci konzultoval pred kúpou predajcu.
  2. na výrobky, ktorých výrobné číslo bolo odstránené, alebo je nečitateľné
  3. poškodením záručnej známky ( plomby)
  4. nadmerným zaťažením, resp. používaním v rozpore s technickou dokumentáciou,
  5. neodbornou manipuláciou, inštaláciou a zanedbanou údržbou,
  6. počítačovými vírusmi,
  7. použitím neoriginálneho spotrebného materiálu (pásky, tonery, ink. cartidge apod..), ktoré sú v rozpore s pokynmi výrobcu.
  8. použitím neautorizovaného software, v prípade reklamácie spojenej so softwarovým problémom, poskytujeme technickú podporu iba na software dodávaný spolu s výrobkom a to 30 dní.
  9. dodatočnou neodbornou montážou (demontážou) komponentov zariadenia (neplatí pre počítače pre dealerov).
  10. pripojením na nevyhovujúcu elektrickú sieť, prípadne nedostatočnou ochranou pred chybami elektrickej siete.
  11. poškodením počas prepravy tovaru zákazníkom,
  12. mechanickým poškodením zariadenia
  13. Akýmkoľvek poškodením softvéru (vírusy, užívateľ, napájanie, alebo akýkoľvek iný vplyv).

Záruka zaniká aj v prípade, že tovar je neprimerane znečistený, zjavne mechanicky deformovaný, poškodené originálne nálepky so sériovým číslom výrobku. Záruka sa nevzťahuje ani na prípady kedy došlo k poškodeniu výrobku živelnou pohromou.

Pri reklamovaní tovaru dealermi sú títo povinný určiť vadný diel PC zostavy, reklamovať iba tento diel, na reklamačnom protokole presne vyšpecifikovať závadu (ako sa prejavuje, v akých režimoch, časových intervaloch atd.). V prípade, že dealer z rôznych dôvodov nebude schopný určiť vadný diel, vyšpecifikovať závadu budeme mu účtovať náklady spojené s testovaním a manipuláciou (395,-Sk za každú aj začatú hodinu).

Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim podľa tohto reklamačného poriadku sa riadia ustanoveniami Obchodného zákonníka v prípade, že kupujúci nie je spotrebiteľom, t.j.koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti. Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka v prípade, že kupujúci je spotrebiteľom. Práva spotrebiteľa vyplývajúce zo zákona týmto nie sú dotknuté.