500x500-popup-banner-adir
Zavrieť

Všeobecné záručné podmienky HP


 

Úvod

Prehľad
Tento dokument predstavuje súhrn publikovaných informácií o záručných podmienkach HP. Jeho cieľom nie je obsiahnuť všetky výnimky zo všeobecných záručných podmienok. Informácie o záručných podmienkach pre konkrétne zariadenie sú uvedené v záručných podmienkach daného zariadenia, ktoré je pribalené k zariadeniu.

Nasledujúce informácie sú rozdelené do jednotlivých kapitol. Prvá kapitola poskytuje informácie o tom, čo je kryté zárukou. Druhá kapitola obsahuje štandardný text používaný v záručných podmienkach. V prílohe je tabuľkový zoznam štandardných záruk v EMEA (Europe, Middle East & Africa). Uvedené informácie je potrebné uplatniť so všetkou pozornosťou a pritom je vždy potrebné ich porovnať s aktuálnymi podmienkami, ktoré sa môžu od zariadenia k zariadeniu líšiť. Najvhodnejší spôsob, ako overiť záruku zariadenia, je použiť modelové a sériové číslo zariadenia na jednej z web stránok overujúcich záruku.

2 Základné informácie k záruke

2-1 Dĺžka trvania záruky

1.     Dĺžka záručnej doby poskytovanej na jednotlivé zariadenia sa môže líšiť. Je to ovplyvnené krajinou, kde bolo zariadenie predané, ako aj samotným typom zariadenia.

2.     Záruka začína a končí presne určeným dátumom. Deň začiatku plynutia záručnej lehoty je možné zistiť z dátumu výroby zariadenia, dátumu inštalácie alebo z dokladu o kúpe zariadenia.

3.     Informácie o trvaní záruky pre konkrétne zariadenie získate na nasledujúcej web stránke (http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/WarrantySingleLookup.jsp?locale=en_US&prodSeriesID=346693&prodTypeId=382087)

4.     Ak vlastník zariadenia predá zariadenie HP inému užívateľovi alebo spoločnosti, zo záruky môže byť po zostávajúcu dobu v rovnakom rozsahu oprávnený nový vlastník.

2-2 Celosvetová podpora

HP poskytuje záručnú podporu v mnohých krajinách. Prenesenie zariadenia HP do inej krajiny však môže zmeniť niektoré podmienky záruky.

·         Podpora na zariadenia HP je dostupná na celom svete.

·         Zariadenia HP zakúpené v jednej krajine môžu byť presunuté do inej krajiny. Nie je potrebné, aby zákazník informoval HP o presune zariadenia do inej krajiny s výnimkou zariadení typu Alpha. Keďže zariadenia typu Alpha sú špecifické, zákazník je povinný informovať HP o ich presune do inej krajiny.

·         Záručné podmienky sú rozdielne v rôznych krajinách. Ak je zariadenie presunuté do novej krajiny, na zariadenie sa budú vzťahovať aj všeobecné záručné podmienky krajiny, kam bolo toto presunuté. V dôsledku toho môže dôjsť k zmene odozvy alebo spôsobu vykonania servisu.

2-3 Spôsoby vykonania servisu

Nasledujúce informácie sa vzťahujú k spôsobom vykonania servisu, ktoré sú v danej krajine dostupné. Je niekoľko možných spôsobov vykonania servisu. Pre každú produktovú líniu HP volí zodpovedajúci spôsob servisu. Bežné spôsoby vykonania servisu sú:

·         svojpomocná oprava (self-repair), kedy je zákazníkovi poskytnutá vzdialená diagnostika a vzdialená podpora pri oprave. HP zašle zákazníkovi diel potrebný na opravu. Zákazník je zodpovedný za výmenu potrebného dielu a vrátenie všetkých nepotrebných a poškodených dielov do HP. Všetky náklady na prepravu sú hradené spoločnosťou HP;

·         iba diely (parts only), kedy sú zákazníkovi poskytnuté diely na opravu bezplatne. Pri tejto službe si môže zákazník vybrať, či si vymení diely sám a použité diely vráti do HP, alebo opravu vykoná HP za poplatok;

·         výmena zariadenia (unit replacement), kedy je zákazníkovi poskytnutá vzdialená diagnostika a ak je zariadenie pokazené, zákazníkovi bude zaslané celé zariadenie na výmenu. Zákazník je povinný vrátiť pokazené zariadenie do HP v rámci presne definovanej lehoty;

·         vyzdvihnutie zariadenia (pick-up), kedy je zákazníkovi poskytnutá vzdialená diagnostika, vyzdvihnutie zariadenia zo strany HP za účelom opravy a vrátenie zariadenia zákazníkovi. Náklady na prepravu zariadenia do a zo servisu sú hradené zo strany HP;

·         zaslanie zariadenia (mail-in service) vyžaduje, aby bolo zariadenie zaslané do servisného strediska na diagnostiku a opravu. Náklady na prepravu zariadenia hradí zákazník;

·         prinesenie do servisu (carry-in) vyžaduje, aby zákazník priniesol zariadenie do servisného strediska na diagnostiku a opravu;

·         na mieste (onsite) môže byť poskytnutá po vzdialenej diagnostike. Tento spôsob vykonania servisu znamená dostavenie sa technika HP na miesto inštalácie zariadenia, výmenu pokazeného dielu a overenie funkčnosti vymeneného dielu.

2-4 Rozšírená podpora

Bežná záruka sa začína a končí v presne definované dni. Zákazník je však oprávnený požadovať rozšírenie alebo predĺženie poskytovania základných služieb, ktoré pokrýva záruka.

·         Zákazník si môže rozšíriť alebo predĺžiť služby zakúpením HP Care Packu. Viac informácii nájdete na: www.hp.sk/carepack alebo www.carepack.sk alebo (v angličtine), http://h71036.www7.hp.com/hho/cache/309717-0-0-225-121.html?jumpid=ex_R602_UAG_home/ownerservices; http://h20219.www2.hp.com/services/cache/10950-0-0-225-121.aspx

·         Podpora na zariadenia HP je zákazníkovi k dispozícii aj po skončení záruky. Služby, ktoré nie sú pokryté štandardnou zárukou, ako napríklad inštalácia, nastavenie alebo audit, sú tiež k dispozícii. Všetky tieto služby sú dostupné prostredníctvom zakúpenia HP Care Packu.

2-5 Záruka na diely a príslušenstvo

HP poskytuje vo všeobecnosti záruku na celé zariadenie. Niektoré súčasti alebo príslušenstvo HP majú rozdielnu záruku od záruky poskytovanej na samostatné zariadenie.

·         Záruka na diely použité v zariadení je vo všeobecnosti zahrnutá v záruke celého zariadenia. Na niektoré diely, použité v rôznych zariadeniach, resp. na novšie generácie dielov, sa môže vzťahovať iná záruka, pokrývajúca ich samotné ako diely, a teda odlišná od záruky na samostatné zariadenie. Takéto diely sú napríklad pamäte alebo disky.

·         Na diely, ktoré sa opotrebovávajú alebo diely, ktorých životnosť je kratšia ako životnosť zariadenia, môže byť HP poskytovaná záruka odlišná od záruky zariadenia. Takéto diely sú napríklad nabíjateľné batérie, atramentové alebo tonerové náplne, zálohovacie pásky.

·         Po skončení trvania záruky sú náhradné diely k dispozícii na predaj. HP vynakladá úsilie, aby tieto diely boli k dispozícii po dobu piatich (5) rokov od skončenia predaja zariadenia. Tieto diely majú záruku v trvaní 90 dní. V prípade záujmu o kúpu dielu kontaktujte web HP alebo autorizované servisné stredisko.

U viacerých zariadení je zákazníkovi k dispozícii príslušenstvo, rozšírenia alebo externé zariadenia. Na niektoré z týchto zariadení je poskytovaná HP zvláštna záruka, ktorá je rozdielna od záruky na zariadenie, ku ktorému sú pripojené. Takéto diely sú napríklad pamäte, disky, zálohovacie zariadenia, tlačiarne a dokovacie zariadenia.

2-6 Záručné podmienky

Záručné služby majú svoje obmedzenia.

·         V rámci záruky sa HP zaväzuje opraviť alebo vymeniť (na základe rozhodnutia HP) akúkoľvek časť zariadenia vadnú v dôsledku chýb v materiále alebo v spracovaní. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie, aj neúmyselné, stratu, prírodné vplyvy alebo ľubovoľné udalosti, ktoré nemajú pôvod vo výrobe zariadenia.

·         Opravu môže HP vykonať s použitím nových dielov alebo dielov použitých, ktoré sú svojou funkčnosťou, výkonom a spoľahlivosťou ekvivalentné novým dielom alebo novým zariadením, ktoré je aspoň ekvivalentné pôvodnému zariadeniu, ktoré sa už nevyrába.

·         Softvérová podpora je dostupná pre aplikácie, ktoré HP poskytuje spoločne so zariadením alebo pre aplikácie, ktoré sú prednahraté na HP zariadení, vrátane operačného systému. Doba, po ktorú je podpora poskytovaná, resp. fakt, či je platená alebo bezplatná, záleží od konkrétneho zariadenia. Informácie o softvérovej podpore pre konkrétne zariadenie je možné nájsť v záručných podmienkach konkrétneho zariadenia.

·         HP môže odmietnuť vykonať opravu v záručnej lehote. Žiadna porucha, spôsobená nepodporovanými zriadeniami alebo zariadeniami iných výrobcov ako HP, nie je krytá touto zárukou. Taktiež otvorenie zaplombovaného zariadenia alebo súčasti je dôvodom na odmietnutie plnenia zo záruky. Medzi takéto zariadenia patria napríklad disky, monitory, handheldy. Otvorením zariadenia, ktoré je navrhnuté tak, aby bolo otvárateľné a rozširovateľné, však záruka nezaniká. Medzi takéto zariadenia patria napríklad počítače a servery.

2-7 Starostlivosť o zariadenie a riešenie problémov

Zákazník môže ovplyvniť kvalitu a životnosť HP zariadenia.

·         Na to, aby zariadenie podávalo špičkové výkony, je potrebná pravidelná kontrola, ako napríklad kontrola toku chladiaceho vzduchu, prachu, obnovy ovládačov a obnovy BIOSu. ň

·         Ak bude zariadenie vykazovať poruchu, HP vzdialene identifikuje príčinu poruchy a navrhne riešenie. Ak bude taká porucha spôsobená výrobou a zariadenie je v záruke, HP vykoná vzdialenú diagnostiku a bezplatne opraví alebo vymení (podľa rozhodnutia HP) také zariadenie. Ak sa na zariadenie záruka nevzťahuje, diagnostika a oprava môže byť poskytnutá ako platená služba.

·         Je nevyhnutné, aby zákazník s HP na diagnostike pokazeného zariadenia v požadovanom rozsahu spolupracoval. HP môže požiadať zákazníka otvoriť zariadenie, vybrať súčiastku, manipulovať so softvérom alebo vykonať iné diagnostické aktivity. Odmietnutie spolupracovať pri vykonávaní vzdialenej diagnostiky bude mať za dôsledok to, že plnenie zo záruky bude podmienené poskytnutím služieb diagnostiky na mieste inštalácie zariadenia hradených zákazníkom.

 3. Štandardný obsah záručných podmienok

        Nasledujúci text tvorí základ pre záručné podmienky vzťahujúce sa na zariadenia HP. Kým tento základný obsah a štruktúra je spoločná pre všetky zariadenia HP, záručné podmienky priložené ku konkrétnemu zariadeniu môžu obsahovať ustanovenia, ktoré sú špecifické pre dané zariadenie. Nasledujúci text je potrebné brať ako podporne platiaci základ pre otázky týkajúce sa záruky. Rozsah záruky na dané zariadenie je vymedzený výlučne záručnými podmienkami dodanými s daným zariadením.

3-1 Obmedzená záruka na zariadenie

3-1-1 Všeobecné ustanovenia

Práva zákazníka a povinnosti HP v súvislosti so zárukou na zariadenia budú obmedzené na práva a povinnosti výslovne uvedené v týchto podmienkach. S výnimkou takých výslovne uvedených záruk, práv a povinností, HP neposkytuje žiadne ďalšie výslovné ani iné záruky, vrátane záruk za obchodovateľnosť tovaru, minimálnu kvalitu tovaru alebo jeho použiteľnosť na určitý účel.

Ustanoveniami o obmedzenej záruke uvedenými v tomto článku 3-1 nie sú dotknuté práva a povinnosti strán vyplývajúce z tých ustanovení príslušných právnych predpisov, ktoré nie je možné dohodou strán vylúčiť či modifikovať.

Tieto záručné podmienky sa vzťahujú na všetky krajiny a budú dodržiavané vo všetkých krajinách alebo regiónoch, kde HP alebo autorizované servisné strediská poskytujú záručné služby na zariadenie, na ktoré je poskytovaná záruka v súlade s týmito všeobecnými záručnými podmienkami.

Zariadenie zakúpené v jednej krajine a pokryté celosvetovou zárukou, môže byť prenesené bez straty záruky do inej krajiny, kde HP alebo autorizovaní servisní partneri ponúkajú záručné služby na rovnaké zariadenie. Záručné podmienky, dostupnosť servisu a servisné odozvy môžu byť v jednotlivých krajinách rozdielne. Štandardný čas odozvy sa môže líšiť v dôsledku dostupnosti dielov. Pre viac informácií sa zákazník môže obrátiť na servisné stredisko HP v danej krajine.

HP nezodpovedá za žiadne poplatky alebo clá v súvislosti s presunom zariadenia. Presun zariadenia môže podliehať exportnej kontrole USA alebo vlád iných krajín.

Táto záruka sa vzťahuje na hardvérové zariadenia označené ochrannou známkou alebo servisnou značkou HP a Compaq (ďalej uvádzané tiež ako „HP hardvérové zariadenia“) predané alebo prenajímané spoločnosťou HP, niektorou z jej pobočiek alebo autorizovaným predajcom (ďalej uvádzané tiež spoločne ako „HP“) s poskytnutím tejto záruky. Termín „HP hardvérové zariadenie“ alebo „zariadenie“ sa vzťahuje na hardvérové súčasti a zodpovedajúci firmvér. Termín „HP hardvérové zariadenie“ alebo „zariadenie“ sa nevzťahuje na žiadne softvérové aplikácie alebo programy, zariadenia alebo príslušenstvo iných výrobcov ako HP (ďalej tiež len „zariadenia alebo príslušenstvo iných výrobcov“). Na zariadenia alebo príslušenstvo iných výrobcov pripojené k HP hardvérovým zariadeniam, ako napríklad zálohovacie systémy, monitory alebo tlačiarne, sa nevzťahuje záruka HP, avšak iní výrobcovia môžu poskytovať vlastnú záruku na ich také zariadenia.

HP poskytuje záruku, že HP hardvérové zariadenia, zakúpené alebo prenajímané HP nebudú mať vady materiálu alebo spracovania pri bežnom používaní počas záručnej doby. Záručná doba začína plynúť dňom kúpy alebo prenájmu zariadenia od HP, alebo dňom, kedy HP vykoná inštaláciu zariadenia. Preberací protokol alebo dodací list podpísaný zákazníkom s uvedeným sériovým číslom a dátumom kúpy alebo prenájmu slúži ako dôkaz preukazujúci dátum kúpy alebo prenájmu daného zariadenia. Aby bol zákazníkovi poskytnutý záručný servis, môže byť požiadaný o predloženie dokladu o nadobudnutí alebo prenajatí zariadenia. Zákazník je oprávnený na poskytnutie záručného servisu v súlade s týmito záručnými podmienkami, len ak požaduje záručný servis počas záručnej doby.

 Pokiaľ nie je uvedené alebo zákonom stanovené inak, nové zariadenia HP môžu byť vyrobené s použitím nových, resp. nových a používaných materiálov, ktoré sú ekvivalentom nových, čo sa výkonu a spoľahlivosti týka.. HP môže opraviť alebo vymeniť zariadenia HP

 

a.     za alebo s pomocou nových alebo použitých zariadení a dielov, ktoré sú ekvivalentom nových, čo sa výkonu a spoľahlivosti týka

b.    novými zariadeniami, ktoré sú ekvivalentom k pôvodnému zariadeniu, ktoré sa už nevyrába.

Na všetky nahradzujúce diely poskytuje HP záruku na materiál a spracovanie po dobu 90 dní alebo po dobu zodpovedajúcu zvyšku záručnej doby na zariadenie, ktoré nahrádzajú alebo v ktorom sú použité, vždy podľa toho, ktorá z týchto dôb je dlhšia.

Počas záručnej doby HP na základe svojho rozhodnutia, opraví alebo vymení akúkoľvek súčasť zariadenia, ktorá je vadná v dôsledku vady materiálu alebo spracovania. Všetky súčiastky alebo časti zariadení nahradené v rámci záruky sa stávajú majetkom HP. V prípade, že HP nie je ani po opakovanom úsilí schopné uviesť zariadenie do prevádzkyschopného stavu, môže HP na základe svojho rozhodnutia (a) vymeniť zariadenie za rovnaké alebo iné zariadenie aspoň rovnakého výkonu alebo (b) vrátiť zákazníkovi (bez úroku) kúpnu cenu alebo nájomné za užívanie vadného zariadenia. Uvedené nároky sú jedinými nárokmi zákazníka vyplývajúcimi z vád zariadení, ktoré neboli zo strany HP uvedené do prevádzkyschopného stavu.

Podrobnejšie informácie na http://www.hp.sk/zaruka/ .